COVID-19 pandemiyasi sharoitida Rossiya oliy oʻquv yurtlari talabalarining xavfsiz taʹlim olishi uchun zamonaviy huquqiy bazaning batafsil tahlili keltirilgan. Taʹkidlanishicha, masofaviy taʹlimni tashkil etish va tartibga solishga oid birinchi idoraviy normativ-huquqiy hujjatlar talabalar uchun masofaviy taʹlimning yagona tizimini yaratish va tegishli usullarni oʻzlashtirish istiqboliga, shuningdek, oʻquvchilarning mustaqillik darajasini oshirishga qaratilgan edi. Ushbu sohadagi universitetlar Rossiyaning aksariyat universitetlari uchun birinchi mahalliy normativ-huquqiy hujjatlar 2019-2020 o'quv yilining bahorida, Moskva, Sankt-Peterburg va Rossiyaning ayrim viloyatlaridagi universitetlar uchun esa 2020-2021 yil kuz-qishida ishlab chiqilgan va qabul qilin-gan. O'quv yili yoki aralash (gibrid) ta'lim formati uchun – Rossiyaning aksariyat mintaqalaridagi universitetlar uchun (2020-2021 o'quv yilining kuz-qishida). Ushbu va boshqa mahalliy me'yoriy hujjatlarda universitetlar rahbariyati e'lon qilingan blokirovkalar davrida, shuningdek, pandemi-yaning yanada rivojlanishi davrida talabalarni xavfsiz o'qitish jarayoni va texnologiyalarini uni-versitetlarga tashrif buyurishning aniq shartlaridan professor-o'qituvchilarning masofaviy ta'lim va masofaviy ish sharoitlariga batafsil bayon qildi.
Tayanch iboralar: Rossiya, oliy o'quv yurtlari, talabalar, epidemiya, blokirovka, mahalliy qoidalar, masofaviy ta'lim va mehnatni ta'minlash, epidemiologik xavfsizlik.
Представлен детальный анализ современной базы нормативно-правового обеспече-ния безопасного обучения студентов российских ВУЗов в условиях пандемии COVID-19. Отмечено, что первые ведомственные нормативно-правовые акты по организации и регулированию дистанционного образования были направлены на перспективу созда-ния единой системы дистанционного обучения студентов и принятия соответствую-щих методик, а также получения ВУЗами большей степени самостоятельности в этой области. Для большинства российских университетов первые локальные норма-тивно-правовые акты были разработаны и приняты весной 2019-2020 учебного года, а для ВУЗов Москвы, Санкт-Петербурга и некоторых российских регионов – осенью-зимой 2020-2021 учебного года или для формата смешанного (гибридного) обучения – для ВУЗов большинства регионов России (осенью-зимой 2020-2021 учебного года). В этих и других локальных нормативных документах руководством ВУЗов были де-тально регламентированы процесс и технологии безопасного обучения студентов на период объявленных локдаунов, а также в период дальнейшего развития пандемии: от конкретных условий посещения ВУЗов до условий дистанционного обучения и удалѐн-ной работы ППС.
Ключевые слова: Россия, высшие учебные заведения, студенты, эпидемия, локдаун, локальные нормативные акты, обеспечение дистанционного обучения и работы, эпидемиологическая безопасность.