УДК: 624.137

ПРИМЕНЕНИЕ МЕСТНЫХ МАЛОПРОЧНЫХ КАМЕННЫХ МАТЕРИАЛОВ В ДОРОЖНЫХ ОДЕЖДАХ КАРЬЕРНЫХ ДОРОГ

Авторы: Каюмов А.Д. || Махкамов Б.Р.

Рубрика: Научно-лабораторные изыскания || Выпуск: №2 (Апрель-Июнь), 2017 год. || Скачать

Maqolada karyer avtoyullarida yul ustki qatlamida maxalliy mustahkam bulmagan toshli materiallarni qullanishikeltirilgan. Tog jinslarining quruq havoli rejimda saqlanishida 1 sutkadan 7 sutkadagi sinov davrida mustahkamliginingkeskin oshishi kuzatiladi, keyinchalik 28 sutkadagi sinovda mustahkamlik unchalik oshmaydi va uning miqdori konjinslarini nam rejimda saqlangandagi mustahkamlik kursatkichlariga qariyb teng buladi. Shunday qilib toshlimateriallarni quruq havolirejimda qotishini ishlab chiqarishga qullashni tavsiya qilish mumkin, bunda talablardarajasidagi kursatkichlarga erishiladi.

Tayanch iboralar: kam mustahkam toshli materiallar,yul qurilish, namuna mustahkamligi, tog jinsi, tog jinslarinamunalari kursatkichlari, ishlab chiqarishda qullash,namli saqlash rejimi, quruq saqlash rejimi, kon ishlari qiymatipasayishi, yul qurish transport sarflari, jinslar fizik-mexanik xossalari, mustahkamlashtirish kompltks metodi, togjinslari yuzasiga oldindan ishlov berish.

The article describes the application of local low-strength stone materials in road construction. The greatestincrease in the strength of rock samples under air-dry storage conditions is observed mainly in the first test period from1 day to 7 days, and further to 28 days, it grows less significantly in its magnitude, almost coincides with the strengthindexes of the rock specimens of wet storage conditions. Thus, for industrial implementation, it is possible to recommendan air-dry hardening of reinforced stone materials, in which satisfactory results are also achieved.

Key words: low-strength stone materials, road construction, sample strength, rock, rock samples, productionintroduction, wet storage conditions, materials dry hardening mode, open method, quarry, mining cost reduction, roadtransport costs, low rate of construction, physical and mechanical properties of rocks, complex method of strengthening,preliminary processing of rocks surface.

 




Библиографический список

1. Кагин Ю.И. Дорожные битумоминеральные материалы на основе модифицированных битумов. Изд-во Воронежского
госуниверситета, 2006 г . -273 с.
2.Руденская И.М. Руденский А.В. Органические вяжущие для дорожного строительства М.:2010. -258 с.
3. ИКН 61-2011 «Инструкцияпо использованию некондиционной части известняков и других материалов карьеров, распо-
ложенных в Кашкадарьинской, Бухарской, Хорезмской областях и Республике Каракалпакстан при устройстве основания
автомобильных дорог», Автодорожный научно-исследовательский институт ГАК «Узавтойул», Т., 2011г., -80 стр.
4. ИКН 78-12. «Инструкция по применению грунтов, укрепленных вяжущими материалами, для устройства осно-
ваний и покрытий автомобильных дорог и аэродромов». Автодорожный научно-исследовательский институт ГАК
«Узавтойул», Т., 2011г., -88 стр.